Facebook je zabilježio pad broja dnevnih aktivnih korisnika prvi put u osamnaestogodišnjoj historiji. Meta, matična kompanija ove društvene mreže, saopćila je da je broj dnevno aktivnih korisnika pao na 1,929 milijardi u posljednjem kvartalu 2021, u poređenju sa 1,93 milijarde u tromjesečnom periodu prije toga.
Kompanija je također upozorila na usporavanje rasta prihoda zbog konkurencije kao što su TikTok i Youtube, dok oglašivači takođe smanjuju potrošnju.
Akcije Mete su pale za više od 20 odsto u trgovanju poslije radnog vremena u Njujorku.
Pad cijene akcija Mete smanjio je tržišnu vrijednost kompanije za oko 200 milijardi dolara.
Akcije drugih platformi i društvenih mreža, među kojima su Twitter, Snap i Pinterest, takođe su naglo pale u produženom trgovanju.
Mark Zuckerberg, izvršni direktor Facebooka, rekao je da je rast prodaje kompanije usporen jer je publika, posebno mlađi korisnici, otišla konkurenciji.
Meta, koja posjeduje drugu najveću svetsku platformu za digitalno oglašavanje posle Google-a, takođe je saopćila da je pogođena promjenama pravila privatnosti na Apple-ovom operativnom sistemu.
Promjene su otežale brendovima da ciljaju i mjere oglašavanje na Facebooku i Instagramu i mogle bi imati uticaj „vrijedan 10 milijardi dolara” za ovu godinu, rekao je Dave Vener, glavni finansijski direktor kompanije Meta.
Ukupni prihod kompanije Meta, čiji najveći dio dolazi od reklama, porastao je na 33,67 milijardi dolara u tom periodu, za dlaku nadmašivši predviđanja tržišta.
Takođe je prognoziran prihod od 27 do 29 milijardi dolara za naredni kvartal, što je niže nego što su analitičari očekivali.
Iako je kompanija sama ulagala u video kako bi se takmičila sa TikTokom, zarada od njega je manja od one koju donose tradicionalne ponude na Fejsbuku i Instagramu.
Zuckerberg je rekao da je uvjeren da će se ulaganja u video i virtuelnu stvarnost isplatiti, kao što je to ranije bio slučaj sa oglašavanjem na mobilnim telefonima i storijima na Instagramu.
Ali, primijetio je, kompanija se nije morala boriti sa glavnim rivalom tokom prethodnih promjena strategije.
„Timovi rade prilično dobro i proizvod raste veoma brzo”, rekao je on.
„Ali TikTok je već sada postao veliki konkurent i također nastavlja rasti prilično brzo”.
politicki.ba