Škole u Tuzlanskom kantonu još uvijek nemaju uposlene defektologe, nego je svaki defektolog primoran sebi tražiti posao u više škola kako bi ispunili normu.
Defektologinja Katarina Lekić, ovo polugodište radi u dvije škole, a prošlo polugodište mijenjala je četiri škole. Ništa joj nije bilo teško, važno joj je samo da radi posao koji voli i da djeci s poteškoćama u razvoju bude podrška u obrazovnom procesu.
Ovih dana Katarina se snažno borila i za prava defektologa nakon što su skoro pa promijenjeni pedagoški standardi i normativi koji bi novim pravilnikom podrazumjevali da na jedanaest učenika ide jedan defektolog, a ranije je bilo šest učenika na jednog defektologa. Također, novim normativima predviđeno je da se po prvi puta uvode asistenti u nastavu, ali to ne bi bili defektolozi nego uglavnom nastavno osoblje koje je tehnološki višak.
Nakon što su jučer dobili na uvid nove standarde, defektolozi s područja Tuzlanskog kantona su jutros odmah pokucali na vrata Ministarstva obrazovanja te ukazali ministru na određene nelogičnosti.
Kako nam je ispričala Katarina Marjanović Lekić, tražili su da se vrati standard šest učenika- jedan defektolog. Zatraženo je da se i defektolozima da mogućnost da budu asistenti u nastavi.
„U Ministarstvu su nas primili sve koji smo došli. Ispunili su naš zahtjev da bude šest učenika na jednog defektologa, sami su priznali propust od jedanaest učenika. Zašto nam nisu odobrili da budemo asistenti, kao razlog su naveli da se defektolozi ne miješaju s asistentima koji su učiteljice, nastavnici“, rekla je defektologinja Katarina Lekić za Hrvatski glasnik.
Jedno od pitanja o kojem se vodila dugačka rasprava jeste da bi po novim standardima i normativima djeca koja imaju autizam bila isključena iz redovitog obrazovnog procesa, jer ih se ubraja u osobe s teškim smetnjama.
„To je roditelje razljutilo, jer djeca sa autizmom nemaju nužno intelektualne teškoće. To mogu biti djeca sa poremećajem pažnje i sasvim normalno mogu pohađati redovito nastavu uz prilagođeni program defektologa. Zato su roditelji zatražili da se to razgraniči i da se autizam odvoji od lakseg ka težim oblicima. Tako da djeca s autizom ostaju u redovitoj nastavi“, kaže Lekić.
Ono što je dodatna novina jeste da će defektolozi dobiti svog savjetnika, odnosno nadzor.
„Moram istaknuti da su u Ministarstvu obrazovanja i nauke TK odgovorili na sva naša pitanja. Iako smo došli nenajavljeno, opet su nas sve primili. S nama su bili i roditelji koji su također imali dosta pitanja. Mislim da je razgovor bio veoma konstruktivan“, istaknula je Katarina Lekić.
Iako je sve više djece s teškoćama u razvoju, problem angažiranja defektologa u školama nikada nije riješen. Škole ne zapošljavaju defektologe i mnogi od njih i po dvadeset i pet godina izlaze na natječaje svako polugodište kako bi bi bili među djecom kojoj su itekako potrebni.
„Danas na tom sastanku je bilo zaista obeshrabrujuće čuti ljude koji po dvadeset i pet godina izlaze na konkurse, od kako je fakultet otvoren. Mi mlađi smo uvijek primorani ići u druge škole udaljene po 50 kilometara. Nadam se da je ovaj razgovor danas u Ministarstvu sve malo prodrmao. Nadam se da će ispuniti sve što su rekli, jer su nas saslušali“, rekla je na kraju razgovora za Hrvatski glasnik Katarina Lekić.
Djeca s poteškoćama u razvoju trebaju podršku cijelog društva, a sustav umjesto da im olakša njihov put u obrazovanju, ne bi im makar trebao otežavati.